Вітаю Вас Guest!
Monday, 23.05.2022, 13:52
Головна | Реєстрація | Вхід | RSS

Категорії розділу

Міні-чат

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Total of answers: 117

Статистика


Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Каталог україномовних сайтів

Форма входу

free counters

Пошук

Каталог статей

Головна » Статті

Всього матеріалів в каталозі: 4
Показано матеріалів: 1-4

Любарський чоловічий монастир засновано князями Любомирськими в 1666 р., які володіли тоді містом. До нової обителі переселилися ченці Полонського Успенського монастиря. Фундатори наділили монастир великими маєтка­ми, а після переходу монастиря в унію (1740) князь Францішек Фердинанд Любомирський своєю грамотою 1753 р. підтвердив ці права на землю. В ун­іатській період василіани розбудували монастир: у 1756 р. звели дерев’яну церкву, в 1775 р.- кам'яну, а наступного - теплу в соборному Свято-Георгієвському храмі. Великі маєтки та господарства давали можливість утриму­вати при монастирі один із найбільших середніх навчальних закладів того­часної Волині - шестикласну школу (училище), в якій навчалося понад 400 учнів. Поряд із традиційними предметами діти вивчали моральне право (пра­вила етикету), міжнародну політику, фізику.
Мої статті | Views: 1693 | Added by: FrVitaliy | Date: 10.07.2011 | Comments (1)

Колишня Вереміївка й київський митрополичий маєток, заснований близько 1584 року й названий на честь легендарного поліського богослова, митрополита Київського і Галицького Греко-католицької церкви Іпатія Потія. 

Історія Потіївщини 16-19 ст. від професора Леоніда Тимошенка охоплює також села Облітки, Моделів, Горбулів, Свидя, Видибор...

Іпатій Потій (1541-1613), за походженням шляхтич з роду руських князів Рюриковичів і литовських князів Гедиміновичів, випускник Яггелонського університету, що перебував при дворі славетного поліського князя Миколая Радзивілла Чорного [Mikalojus Radvila Juodasis, Mikołaj Radziwiłł Czarny], один із засновників Греко-католицької Церкви, з 1599 р. очільник уніатів - митрополит Київський, Галицький і всієї Русі.

Історія Потіївки подається за книгою "Нариси з історії Потіївки та її околиць в XVIІ-ХХ ст." професора Леоніда Тимошенка, одного з найавторитетніших сучасних фахівців з краєзнавства Центрального Полісся.

Мої статті | Views: 5390 | Added by: FrVitaliy | Date: 09.03.2011 | Comments (0)

З поширенням уніатської церкви на Правобережжі та Волині українські єпархії стають головними в уніатській митрополії. Якщо в XVII ст., після Хмельниччини, власне українських уніатських єпархій майже не залишилось, то у XVIII ст. їх кількість стрімко зростає, а Київська митрополича єпархія поступово стає центром тяжіння для уніатської церкви всієї України. В реляції про стан митрополії (1752 р.) повідомляється, що 1749 р. до складу Київської митрополичої єпархії входив 21 деканат з 361 церквою. Київська митрополича єпархія налічувала 824 церкви. Тож не дивно, що в середині XVIII ст. уніатські митрополити засновують осідок митрополії в Радомислі, за 100 верст від Києва, який належав Росії. Спочатку тут засновується лише консисторія – орган управління справами митрополії, який мав керувати південною (власне українською) частиною митрополичої єпархії. У другій половині XVIII ст. Радомисль стає місцем постійного перебування митрополитів, перетворюється на престольне місто української церкви.


Мої статті | Views: 1703 | Added by: FrVitaliy | Date: 13.09.2010 | Comments (0)

Історія Української греко-католицької церкви розпочинається з 1596 р., коли була укладена Берестейська унія між католицизмом і православ'ям. З цього часу починається й боротьба віруючих-уніатів з католиками та православними за право на існування. Адже перші вбачали в унії плавний перехід місцевого населення до католицької віри - так би мовити, проміжний етап. Другі ж боролися з уніатами, вважаючи їх майже католиками, і використовували для цього всі можливі засоби, серед яких переважала військова сила (яскравим прикладом цього є Коліївщина).

Мої статті | Views: 3313 | Added by: FrVitaliy | Date: 30.08.2010 | Comments (0)